torsdag, december 24, 2009

God Jul allesammans!

Här sitter jag i godan ro och mular i mig choklad från Ferrero Rocher. Vi har haft ett lyckat julfirande, om än lite stressigt, men vad annat är att vänta med två huliganer i familjen. Noah föll för mitt skådespeleri även detta år, otroligt nog, med tanke på att jag mer ser ut som en alkoholiserad rånare i tomtedräkt än något annat. Nåväl, kul så länge charaden håller.
Fina klappar har jag fått också. Gunnar Johanssons skildring från finska vinterkriget, "Vi ville inte dö", Jens Lapidus och Peter Bergtings "Gängkrig 145", en serieroman om den undre världens villkorslösa lagar. Utöver det även pannkakslagg och badrumsvåg, hur nu den ekvationen ska få en vettig lösning. Kanske hittar jag något passande recept i "Hälsokokboken" som frugan gav mig?

Inga kommentarer: