söndag, januari 25, 2009

Survivor

Jag sitter just nu och beundrar mig själv. För en liten stund sedan mötte jag mina innersta demoner och skrattade dem i ansiktet. Jag hade nästan ätit upp en hel påse Gott & blandat. Märk väl... Nästan. Jag hade en bit kvar. Jag höll den mellan tummen och pekfingret och tittade på den. En lakritsbit. Jag tittade länge. Den tittade på mig. En tvekamp. Jag vek aldrig undan med blicken. Minns ni Rockys blick mot Clubber Lang i revanschfighten i Rocky 3? Ja, då har ni ett hum om vad det handlade om. Eye of the tiger. I ett ögonblick av monumental mental styrka lade jag sedan tillbaka godisbiten i den tomma påsen och slängde den i papperskorgen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Respekt!

ps. Bra intervju med Fredrik

//Cykellunkan

Rickard Mattsson sa...

Stort!