På femte och sista nian ikväll ökade watten successivt medan pulsen sakta men säkert sjönk. Tyckte det kändes jävligt bra helt enkelt. Jag kände mig stark. Kadensen närmade sig Armstrong-klass och jag trodde min tröskel hade jämnats med golvet. Förklaring? Punktering förstås. Nu är jag less på Contintentals trainerdäck och ska testa Tacx motsvarighet i stället. Ja, jag vet, jag borde köpa mig en Monark, men nu är det som det är.
7 kommentarer:
Själv har jag inte lyckats slita ut det Michelin ProRace som sitter på trainern än.
Om du kommer på ett bra sätt att frakta den från stockholm till sundsvall så kan du få den här för en billig peng.
http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=29794
En sån där har ju mina föräldrar! Bygga om? Hur då? Jag behöver en detaljerad manual och två nya tummar.
Jag fattar inte vad ni pysslar med! Jag har aldrig haft en punka på min trainer. Helt otroligt, trodde inte att det gick att få det ens...
Bra trick det här med trainerdäck, alltid någon som tjänar en extra slant. Jag kör också på Michelin ProRace,nada punktering.
Jag hade aldrig punktering med min förra trainer som ställde in motståndet mot däcket själv. Och skruvar jag åt med mindre än tre varv med den nuvarande trainern blir wattåtergivningen felaktig. Däri ligger problemet.
Ok, kör med vanliga däck då. Jag har mitt "trainerdäck" hängande på väggen som prydnad... Jag kör med Schwalbe Stelvio, funkar det med. Hutchinson har inte heller punkat någon gång. Bara att gasa.
Jag tror att jag har löst detta problem. Fick ett bryt på mitt trainer-däck förra veckan. Plockade av det och tittade på insidan. Då visade det sig att däcket har spruckit på flera ställen på insidan och jag misstänker att sprickorna som bildats ätit upp slangen då rullen från trainern passerat och pressat samman däck och slang varje varv. Så nu har jag bytt till ett vanligt däck istället, återstår att se om jag slipper punkteringar nu...
Skicka en kommentar