fredag, december 04, 2009

Kundservice med stort K

Det här är inte ens kundservice, det är mer än så. Vi släppte aldrig det där huset med krypgrundsproblem, utan gav oss in i en budgivning med en känsla av att det ändå skulle gå att ordna på ett bra sätt. Budgivningen nådde sitt klimax härom dagen och jag ville få en experts åsikt i frågan, så jag slängde iväg ett mail till Ljungby Fuktkontroll & Sanering AB, ett företag jag läst om på olika diskussionsforum.
Fem minuter senare, runt nio på kvällen, ringer en Jerker på nämnda företag upp mig och ger mig tips och råd i tjugo minuter, baserat på de uppgifter jag givit honom i mailet. Jag har inte varit med om något liknande förut. Faktum är att jag inte ens lämnade mitt nummer till honom, det kollade han upp själv på nätet. Jag fick mycket bra hjälp. Han sa kanske inte det jag ville höra, men jag är lika tacksam för det. Grymt. Och nu har vi släppt tanken på huset.

3 kommentarer:

Rickard Mattsson sa...

Det där är mycket ovanligt i Sverige. Många här verkar ha missat att dom jobbar i ett serviceyrke, jag tänker på taxi-chaufförer, buss-chaufförer, bil-mekaniker osv. Du glömde skriva att han kollade upp ditt nummer på eniro.se.. ;)

Unknown sa...

hahaha!

Tom sa...

Det var en medveten miss. Ni får nog av den varan ändå.