fredag, januari 15, 2010

Ett nästan overkligt dygn

När jag tänker på morgondagen blir jag glad i själen. Pappa lagar oxfilé provençale till lunch på ön och bjuder sedan tillsammans med min mor på en svåröverträffad efterrätt. Ett barnfritt dygn. Jag måste bara få skriva det igen.
Ett barnfritt dygn.
Jag älskar mina barn över allt annat på jorden, men ändå.
Ett barnfritt dygn.
Marina och jag kommer kunna träna samtidigt tidig eftermiddag. Vi kommer att checka in på Elite Knaust Hotel lite senare. Slöa några timmar, gå ut och äta på restaurang, softa på hotellet, kanske knalla över till Barista på andra sidan gatan på kvällen, dricka en latte och äta paj, prata, vara tysta, se varandra djupt i ögonen och bara vara. Tillsammans. Ensamma. Och sedan sova. Länge. Länge. Och frukosta i lugn och ro. Jag ska tugga varje brödbit och müsliflinga tills man kan missta mig för en idisslande kossa. Tittar någon på mig för länge kanske jag rent av råmar. Som en glad och utsövd kalv på grönbete. Muuuu!

7 kommentarer:

Fredrik Ericsson sa...

Det är nästan så man vill ränna sta och skaffa barn pronto, bara för att få njuta så där underbart som ni de gånger man slipper dem :-)

Gnägg!

Micke sa...

Fredric, bara nästan va?
Det bästa (?) med såna helger är att man somnar typ 21:00 utan sex för man är så trött.

Fredrik Ericsson sa...

Micke, "somna kl 21:00 utan sex", jag förstår inte, gör inte alla det varje kväll...?

Micke sa...

Fredrik,(rättstavat denna gång)hahahahahaha jo, och alla som säger något annat ljuger inkl. mig själv, frågan är hur det gick för Tom?

Tom sa...

Jag är mer en morgonmänniska...

Micke sa...

Jag är när som helst människa, ökar tyvärr inte mina odds.........

Matts Boman sa...

Orättvist, lät fantastiskt skönt