torsdag, februari 18, 2010

Sundsvalls blodbad

Det blir inga bilder på kvällens bullbak. Jag måste ta i beaktande att det kan finnas känsliga läsare där ute. Fyllda bullar med äppelmos hade jag tänkt mig. Fast äppelmos stod det i receptet. Nu förstår jag varför. Jag hittade ingen fast, så jag provade med hallonsylt i stället. Den upplevde jag som fast. Mmmm. Jättebra, Tom. Men bakplåtspappret tycker säkert om sylten. Bara att slicka i sig. Näe, allvarligt talat, det ser ut som ett blodbad ute i köket just nu. Jag är lite ledsen i ögat. Att dra lärdom av misstag var inget jag hade lust med i kväll. De blev lite brända också, bullarna. Stackars små jävlar. Blödarsjuka bullar med andra gradens brännskador.

3 kommentarer:

tomp sa...

Man lär av misstagen. Kör frysta hallon istället. Det är gott som tusan, speciellt i samförstånd med mandelmassa.

Tom sa...

Bra där.

Bor det en sockerbagare i Borlänge?

Mitt lilla face sa...

Hembakat är i alla fall bäst