fredag, juli 02, 2010

Ut med det gamla, in med det nya

Det var en väldig varm dag i Järvsö. Det rådde en tryckande hetta på parkeringen vid Stene Gård. Jag hällde kallt vatten över mig två gånger före uppvärmningen och det jag hade kvar i flaskorna strax innan start. Mindre kallt den gången.
Öppnade förhållandevis lugnt första fem minuterna. Lönndryg första backe. Ville inte dra på mig syra. Lyckades med det. Upp i puls och börja cykla snabbare. Försökte inte tänka så mycket. Bara fokusera på det viktiga. Trampa-trampa-trampa. Jobba-jobba-jobba. Lättare sagt än gjort, men lyckades även med det.
Varmt. Torr munhåla. Drack vid vändpunkten. Upp i fart igen. Jävligt segt i backarna. Pinnade på med hög kadens. Brorsan hejade från vägkanten med fem minuter kvar. Ut med det sista. Jag ville inte ångra något. Ut med allt. Lyckades med det, något sånär i alla fall. Bästa tid.
Får höra speakern. Juneholt fyra sekunder efter vid vändpunkten. Fan. Han tar mig igen.
Vänta. Vänta. Vänta.
JAAAAAAA!!
Reflektioner:
Känslan under uppvärmningen stämde. Jag hade en bra dag.
Aldrig mer tubdäck.
Gamla meriter är fina, men nya är roligare.

2 kommentarer:

Agneta sa...

STORT STORT GRATTIS
från oss alla i Stockholm

"träningslägret" på Kreta gjorde visst susen

noafilosoferar sa...

Vi förstår att du använde sisu de
sista km. Och det är ju tillåtet.
Hjärtligt grattis !
morfar o mormor i Vasa