fredag, augusti 09, 2013

Den sista lågan

Det är inte många tändstickor kvar i asken nu. Jag kan faktiskt bara höra en enda skramla där inne. I linjeloppsasken. Jag har gjort mitt. Nästan.
Det återstår en etapp i Tour of Jämtland, den sista urvridande 21-milaren mellan Trondheim och Åre i morgon. Det ska bli kul. Det blir en fin avslutning på fyra dagars tävlande mot svenska eliten. Gänget från Alnö Race Team har gjort en kanonstark insats, bortsett från det inledande GP:et i Östersund, där vår orutin lyste igenom.
Igår var i stort sett alla med hela vägen till Vemdalsskalet och i dag avslutade Micke, Martin M och Peder på ett strålande sätt upp till Tott Hotell i Åre. De avancerade i fältet inför avslutningen och klättrade stabilt i den 18-procentiga stigningen som vi körde två gånger.
Jag, å andra sidan, gick in mer eller mindre sist i backen och avancerade sedan efter bästa förmåga. Jag saknar både hunger och motivation för detta.
Ändå har det varit härliga dagar med gänget, mycket skratt och skoj, och ett fantastiskt stöd från Caroline, Kent och Graeme som langat, mekat och servat på alla tänkbara sätt. Underbart. En stor eloge till dem. Det enda vi cyklister behövt ägna energi åt har varit just cykelåkningen. Lite som proffs för några dagar.
Jag ska se mig om efter nya utmaningar så småningom. Exakt vad det mynnar ut i återstår att se. Nu ska jag först njuta av morgondagens klättring till Storlien och trampa tills benen skriker.

Inga kommentarer: