torsdag, oktober 01, 2015

Solnedgång i Fagervik


Den är bra fin ibland, hösten. Det blir lite kyligare, skarpare och vackrare. Fagerviksstranden är en fröjd att springa längs. Timrå kommun kunde dock gärna få investera i belysning för att lysa upp och förlänga möjligheten att vistas där på kvällarna det kommande halvåret. Det kostar en slant förstås, men det vore det värt.
Lätt joggingtur i går. Jag sprang riktigt långsamt, men försökte jobba på teknik och rytm ändå. Såg till att hålla stegfrekvensen uppe trots den lägre farten. Bitvis promenerade jag. Tänker att det kan vara bra att mixa upp löpningen med korta avbrott ibland, för att vänja mig vid att ibland gå genom vätskekontroller på tävling och sedan springa igen.
Sebastian Kienle gjorde ju det i ledning i Kona i fjol. Och den behöll han ju. Världsmästare i Ironman. Det är snart dags igen förresten. 10 oktober på Hawaii. De flesta är redan där nu. Acklimatiserar sig i värmen. Alnö Race Teams egen Tomas Edström bland annat. Det ska bli spännande att följa hans och proffsens framfart.
En annan kul sak som händer i samband med VM i Ironman är Giants presentation av nya tempo- och triathloncykeln Trinity. Min gamla är såld och en ny är beställd, så jag har goda skäl för min nyfikenhet.

Inga kommentarer: