måndag, november 17, 2008

Kvällspass

Ångest är ingen miljövänlig energikälla, men ikväll dög den alldeles utmärkt som bränsle till mitt träningspass som jag inte ens hade planerat när jag vaknade imorse. Det var en stundens ingivelse som infann sig efter middagen. Marina tog hand om kvällssysslorna med Noah (tack!), medan jag satte mig på cykelsadeln cirka 20 minuter efter att vi ätit. Knappast optimalt, men jag kör compact training nu för tiden. Den får helt enkelt passa in även de gånger klotsen är rund och hålet fyrkantigt.
Det var en sån där omgång som överraskade. Usel och otränad javisst, men under omständigheterna gick det ändå oväntat bra. Jag lyckades pressa mig igenom två 20:or med fem minuters vila emellan. Uppvärmning tio minuter, nedvarvning tre. 58 minuter totalt. Sing hallelujah.

"Vill man förfölja ångesten och inte låta den härska,
får man gå till de platser där den bor."
Aksel Sandemose

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt! Är nästan så att de oväntade passen går bäst. I alla fall ibland :)