söndag, februari 08, 2009

Smile

Om det var sura miner på cykeln igår pekade smilbanden uppåt idag. Som dag och natt skulle jag vilja säga. Dagens ben kändes inte riktigt som mina. Så bra är jag inte. Än. Men kul var det, att få andas lite lättare och trycka på lite hårdare. Sådana träningspass växer inte på träd.
Jag nämnde Kinnekulle och SM härom dagen, illustrerat med pannkakor och blåbärssylt. Det blir inget av det. Det känns inte bra att träna för något som ligger så nära beräknad förlossning av bebis nummer två. Kinnekulle är inte nästgårds direkt. Visserligen går elit-SM en vecka tidigare än V-SM, men Ljusdal känns ändå tryggare ur ett bebisperspektiv. Jag ska vara med och finnas till när det händer, vill inte missa det för allt i världen. Dessutom kan det ju vara roligt att köra seniorklass igen, efter alla dessa år, om andan faller på. Elit i all ära, men vilda western kan vara minst lika roligt det också!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till veteran=)
Vi ses i Ljusdal.
//Johan
www.johangustafsson.bloggagratis.se

Anonym sa...

Bra Tom- Du får se till så den där Glenn från Gbg inte tar guldet. Och H30 är hårt det med..haha. ..M

Anonym sa...

Då blev de veteran trots allt då =) I alla fall på vet-sm, skoj!
Gött mos.. men jobbigt för oss andra =(

Glenn Dahl sa...

Välkommen till gubbdagiset Tom! Ännu en het aspirant till tempo-guldet, må bäste man segra, å komma från Götet ;)

Tom sa...

Hmmm... Är det ingen som tror mig om jag säger att det viktigaste är inte att vinna, utan att deltaga?

Anonym sa...

Tror dig tom. Kan väl erkänna att det viktigaste är inte att vinna =) Kanske inte viktaste att deltaga heller utan att ha skoj på banan! =)
Klingar kanske högst att vinna men mitt självförtroende är tillräckligt stort för att komma 5:a och va stolt =P Fasen veteran ju=)