tisdag, februari 10, 2009

Snabb, snabbare, snabbast

Det ena mer x-tremt än det andra. Hejdlöst kul att ha båda till förfogande, men måste man välja blir det genast lite knivigare. Jag snackar framhjul nu som ni säkert förstår. Windcheeter, med sin fälgprofil på 55 mm, är förstås mer allround än den 90 mm djupa Aeromax. Men, tänk vad läckert att susa fram med ett Aeromax i hyfsade vindförhållanden! Flerfaldige tempovärldsmästaren i veteranklass Thomas Åberg har ett Aeromax i sin arsenal, så jag ringde upp honom och frågade vad han tyckte om det. Tyst och snabbrullat som få, men naturligtvis i svajigaste laget när långtradare blåser förbi i hårda vindar. Men vad gör väl en dikeskörning eller två per säsong om man får cykla riktigt fort emellanåt? Det gäller bara att hoppas på rätt förhållanden vid rätt tävling.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad va det jag sa?! Klart du ska ett aeromax=)
//Johan
www.johangustafsson.bloggagratis.se

Anonym sa...

Så det där är alltså hjul. Jag trodde det vara rattar.. Men sen förstår jag inte vad det där med fyror och nior och vad det nu är för fler siffror är heller. Du kanske kan skriva ett förklarande inlägg för oss som inget förstår? :)

Roadrunner sa...

Ett aeromax på tempo-SM iår kan bli en utmaning med tanke på dess öppna profil, men man körde ju med disk fram förr..

Tom sa...

Nathalie: Bara jag som får det att låta märkvärdigare än vad det är. Olika långa intervaller med olika lång återhämtning och intensitet, beroende på vad det är man vill bli bättre på.

Anonym sa...

Ingen dikeskörning, tack!

Tom sa...

Hundar då?

Anonym sa...

Varken hundar, älgar, rådjur eller andra väsen. Förresten... inga träd, bergsväggar eller sånt heller. ;-) Köp en trehjuling!

Janne.J sa...

Jag har inte provat aeromax ännu men jag tyckte blade som
jag har nu på tempo kändes mer lättrullat än windcheeter.

Tom sa...

Okej, tack för feedbacken Janne!