söndag, juli 05, 2009

Hårt och fett

John Nilsson vann linjeloppet för H30 i VSM. Han har cyklat några tävlingar genom åren. Inte weltklasse på veterangänget, men ganska-bra-klasse i alla fall. Jag höll tummarna för Henriksson idag, men det sket sig. Det är inte helt lätt att hävda sig som ensam cyklist när det finns klubbar med fyra eller fem man med. Går liksom inte att gå på varenda stöt hela dagen. Hamnar man sedan i fel båt med fel manskap vid fel tillfälle, ja, då är det klippt. Vi får se till att ha med några fler gubbar nästa år.
Jag leker soffpotatis och Svensson nu. Äter för mycket, rör mig för lite och gnäller på det mesta. Det är inte så roligt. Jag trivs inte som fet. Tids nog ska jag träna igen, när jag fått skavsår på sidfläsket och den mentala gropen inte kan bli djupare. Typ i morgon alltså. Tur att det går snabbt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

När jag blir "lillgubbe" så stöttar jag gärna Micke men jag får vänta ett par år till...

/Svanebo

Johan sa...

Kör du NM?

Tom sa...

Svar: nej.