lördag, september 10, 2011

Nära skjuter ingen hare

Jag ska inte sticka under stolen med att jag siktade på att cykla under timmen runt Alnö. Nu blev det inte så. Jag missade målet med sex ynka sekunder. Strax under elva minuter till Raholmen kändes som en bra öppning, men sedan hade jag en sämre sträcka mellan Tranviken och Säter.
Tappade rytmen, och hade lite svårt att tagga till i den något kallare och hårdare motvind än jag räknat med på bortre långsidan. Där förstod jag att sub 60 minuter skulle bli svårt att förverkliga. Det gick helt enkelt för långsamt.
Benen för dagen var väl godkända, men det hade varit trevligt med ett större djup i det anaeroba registret, som tillåtit mig att smälla på hårdare i backarna. Det är mer Tåget Thomas än Rorry Racerbil över mig just nu, för att tala barnspråk. Det finns utrymme för förbättringar med andra ord.
1.00,06 alltså.
Det får räcka för i år.

Sänt från min Nokiatelefon

9 kommentarer:

Öijer sa...

Varför tog du inte i mer då om du ändå var så nära?

Tom sa...

Jag orkade inte.

Janne sa...

Fin avslutning ändå :) Grymt!

Anonym sa...

hur långt är det och hur många höjdmeter stigning?

Tom sa...

Ja, det vore intressant att veta. Någon?

Unknown sa...

40,6 km och 445 hm, give or take några. Lägg därtill exponering mot havhelvetet och det finns underlag till att bli trött. I alla fall för mig.

Anonym sa...

imponerande att hålla över 40 i snitt med så pass mycket stigning på std racer. grymt!

Anonym sa...

Hej.
Lite sent, men har du en GPS när du kör, skulle var riktigt kul att se hur det såg ut genom hela varvet?
// Krister

Tom sa...

Ledsen Krister, jag ligger lite efter utvecklingen. Har inte ens haft en fungerande cykeldator de tre senaste säsongerna. Tar bara tid när jag är ute, får varken distans eller hastighet.
Får se om jag investerar i GPS till nästa år. :-)