måndag, januari 23, 2012

Anti-seize


Knepig salva. Det tänkte jag redan när jag beställde den. Men japanerna är ju inte dumma, så varför inte ge den en chans. Worst case scenario är att benen låser sig och det händer ju för jämnan ändå, så jag hade inte mycket att förlora. Rejält däckad före träningspasset. Gick i sömnen i källartrappan och smörjde in benen med anti-seize när jag hade bytt om. Lite kletigt, men vad fan. Nöden har ingen lag. Kände mig väloljad och fin när jag gränslade cykeln. Anade redan under uppvärmningen att jappsarna kanske är något stort på spåren. Och tro't om ni vill, men jag stumnade inte! Gick som tåget hela vägen. Klockrent. Nu sparar jag resten till sommarens stortävlingar.

5 kommentarer:

Stefan Lindbäck sa...

Vilken tur att det funkade, jag har provat med Biltemas Avfettning på buken, men det blev ingen skillnad...

Tom sa...

Okej, trist, det borde ju funka, men Biltemas sortiment kan vara lite svajigt.

Mazze sa...

Nej nej Stefan!
Det är ju Cillit BANG Anti-Fett du ska ta för att nå önskad effekt!!!
;-)

Stefan Lindbäck sa...

Är det FÖR fet buk eller MOT fet buk??
Den eviga Hassan frågan...

Mazze sa...

Ehh! Jag tror på mot, anti betyder väl mot ;-)