söndag, januari 22, 2012

Ambition & ambivalens

En snorförkylning mitt i veckan rubbade cirklarna. Tränade i måndags och har under helgen trampat lätt på Trinityn på TruTrainern två gånger. Jag sitter riktigt bra på cykeln. Andra säsongen på en tempohoj brukar gå bättre än den första. Ganska logiskt. No more dialing in, så att säga. 40 minuter i dag. Såg till att hålla huvudet och blicken rätt merparten av tiden. Inte jättegosigt för nacken och ögongloberna, så det är bra att vänja de utsatta kroppsdelarna vid onaturligheten.
Lite splittrad i skallen förresten. Det fungerar illa att inte bestämma sig för ett definitivt mål 2012. Elit eller veteran? Södertälje eller Härnösand? 50 km eller 30 km? Träningsmängden är förmodligen under veteransnittet. Elitsnittet ska vi inte ens tala om. Jag vill så mycket, men gör så lite. Svårt att få den ekvationen att gå ihop. Hur som helst, jag ska försöka bestämma mig snart. Målbilden måste vara kristallklar.
Vecka 3: Två timmar.

1 kommentar:

Joachim L sa...

Har bara en kommentar på din ambivalens: Seniorcupen + VSM
:-)