söndag, mars 17, 2013

Glöm vilodagen och vanhelga den

Det blev två timmar på TruTrainern i kväll. Första timmen på Trinityn, andra timmen på en TCR. Riktigt kul. Som att cykla på väg. Grymma rullar. Egentligen hade jag tänkt fortsätta två timmar till på CompuTrainern, men jag vet inte vad som hände med vänster höft/ben när jag bytte. Det låste sig fullständigt och gjorde rejält ont så fort jag klev över på tredje cykeln för kvällen. Det kanske var ett cykelbyte för mycket för kroppen. Jag vet inte. Det ville inte släppa heller, så jag lät bli att pressa.
Hittade några nerklottrade träningsanteckningar från april i fjol. Wattmässigt ligger jag inte så pyrt till. Något längre fram till och med. Hur nu det gick till. 
Utrustningsmässigt går det inte med blixtens fart direkt. Men så är det när man försöker ha is i magen och vänta på en Giant Propel Advanced SL. Den är ju relativt ny, om man säger så. Och för en spurtkanon som jag själv får det vara värt väntan. Theo Bos har ju en. Likaså Mark Renshaw. Då är det inte mer än rätt att jag också ska ha en.

Inga kommentarer: