onsdag, mars 13, 2013

När benen är doppade i mellanmjölk

Gårdagens kraschlandning måste bara ha varit ett olycksfall i arbetet, tänkte jag under dagen och hoppade upp på sadeln så snart barnen somnat på kvällen. Mycket riktigt. Nog för att jag fortfarande är fet och kass, men jag lyckades åtminstone ta mig i "mål". Det är aldrig kul att behöva avbryta ett träningspass, men i går var det verkligen oundvikligt. Skönt att kunna lägga det till handlingarna så pass fort.
En rapport om mina nya skor kanske är på sin plats förresten. Specialized S-Works alltså. Det har inte varit guld och gröna skogar från början kan jag tala om. Höger knä har gnällt över Specialized Body Geometry och jag har tvingats återgå till mina gamla Shimano med jämna mellanrum. Vecka efter vecka. Jag tappade nästan hoppet ett tag, men nu verkar leder och gängor i gubbkroppen äntligen ha fattat galoppen. Ingen smärta alls, bortsett från den sedvanliga mjölksyran förstås, men den finns det ju inte någon medicin mot. Ingen tillåten i alla fall.

Inga kommentarer: