onsdag, april 24, 2013

Gnugg

Trummar på. Tar små steg i rätt riktning. Det går långsamt. Tålamod är av största vikt. Gnugga, gnugga, gnugga.
Mentalt är jag på en bra plats med cyklingen. Satsningen på Tour of Jämtland känns lika uppfriskande som fjälluften vi ska andas in där. Det lättar också på min egen press till svenska mästerskapen. Tempoloppet ska naturligtvis bli mycket roligt. Det finns inget som är mer inspirerande än att mäta sig med landets bästa. Linjet blir lika brutalt som tempoloppet är inspirerande, men kommer ändå ge en värdefull inblick i vad som krävs på de jämtländska vägarna i augusti.
Nu närmast väntar jag på den nya linjecykeln från Giant. Enligt uppgift ska min Propel nu i alla fall finnas på svensk mark vilken dag som helst. Skönt att transportstrejken avblåstes. Vore fint att få den klar till mitt träningsläger i Östersund med omnejd vecka 19.

1 kommentar:

Janne.J sa...

Helt klart häftig bike.