måndag, april 22, 2013

Ute


Så, då var utepremiären undanstökad. Med 50 kilometer kvar av Liège-Bastogne-Liège bytte jag om och gav mig iväg på min Giant Trinity, i brist på linjecykel. Hon är kanske inte den mest förlåtande av skapelser, men har andra sidor som talar för henne.
Trampade mot Holmsjön, förbi Holms kyrka och en bit till innan jag vände åter. Fördelen med att cykla på en väg utan möjlighet till genvägar är just det, att det blir lika långt tillbaka. På gott, och lite ont ibland i och för sig. Jag insåg redan på vägen ut att jag hade med mig för lite energi, men tänkte att den stunden den sorgen. Hem kommer jag väl alltid, på något sätt.
Hem kom jag, efter 14 mils cykling, men sista timmen var av ganska plågsam karaktär. Riktigt tomma depåer. Kallt, när kvällssolen gått ner. Det var ingen totalbonk, för jag växlade aldrig ner från 55-klingan på hela turen, men jag kommer definitivt ta med mig mer föda nästa gång.

Inga kommentarer: