fredag, maj 03, 2013

Källarfrossa

Jag ska ju på träningsläger i morgon. Det känns konstigt. Jag har aldrig varit iväg på ett regelrätt träningsläger förut. Jo, förresten, Borlänge skidskola när jag var liten. Då sprang jag intervaller med Torgny Mogren. Gick skidgång med Janne Ottosson och löpte distans med Henrik Forsberg. Det var stort.
Hur som helst. Nästan inte varit på träningsläger då. Nu ska jag i alla fall träna ensam i en vecka. Ensam. E-n-s-a-m. Alltså E, sen N, sen S och efter det ett A, och till slut ett M. Jag är småbarnsförälder. Det betyder tystnad. Det betyder lugn och ro. Ja, det är overkligt.
Pappa jobbar i Östersund till veckan, så lite sällskap har jag ändå. Vi ska spisa frukost och middagar tillsammans, sen sliter vi på varsitt håll dagtid. Han inne. Jag ute.
Ute ja. Jag är lite orolig. Konsulterade Fredrik Ericsson om vettigt upplägg för veckan. Frågade om det verkligen var en bra idé det här. Jag menar, ingen källarträning på sju dagar. Fredrik menade att "cykling utomhus också kan vara bra träning för en cyklist". Ja, det där är ju hebreiska i mina ögon, men jag får väl tro honom då.
Till sist. Tack Robert för hjälpen med min nya Giant Propel som nu är redo att cyklas på. Du är grym.

Inga kommentarer: