måndag, maj 06, 2013

Tränar

En lätt förkylning har tvingat mig att cykla på halvfart de två första passen. Kanske lika bra det. Lätt att träna med huvudet under armen med så här mycket tid till förfogande.
I dag körde jag bil till Åsarna och fortsatte på min nya Giant Propel Advanced SL efter det. Jag behövde inte vänta länge på första backen. Det går att bli trött mot Klövsjö. Helt klart. Det går att bli trött mellan Vemdalen och skalet likaså. Blir nog brutalt hårt i ToJ.
På onsdag bilar jag till Storlien för att scouta de viktigaste bitarna av den sista etappen, avkroken mellan Hommelvik-Stjördal och stigningen mot gränsen och Storlien. En och annan höjdmeter väntar där.
Ska även bekanta mig med avslutningen i Åre, framför allt Granenbacken, men det lämnar jag nog till torsdagen.
Cykeln? Den går som ett spjut.
Själen? Den sjunger.

1 kommentar:

Mats Nygren sa...

Verkar som att du fått smak på det här med utomhuscykling :-) Njut!