onsdag, september 24, 2014

Lugn & pirr

Jag har en bit kvar till mina 300 watt i tre timmar på CompuTrainern. För tillfället nöjer jag mig med 230 watt i 40-60 minuter. Än så länge ska träningen vara rolig och lättsam. Det finns gott om tid för tråkigt och tungt längre fram. Jag väntar på att mörkret ackompanjerar träningsupplägget när det blir mer struktur och tanke i november.
Och sen det här med skynda långsamt överlag. Vikten av det kan inte poängteras nog. I framför allt löpningen. Några skyndsamma steg för mycket och en plantar fasciitis kommer som ett brev på posten. 
Det blir en helt galen balansgång det här. Att försöka hålla mig hel. Den klart största utmaningen. Att lära mig simma kommer på god andra plats. Mer om det längre fram.
Inte så mycket som händer annars. Varvar sakta, men säkert upp. Känner glädje och träningslust inför varje pass. Ni vet, känslan av att påbörja en lång resa. En resa till en plats med nya och okända utmaningar. Mycket spännande. 

4 kommentarer:

Maria Grundberg sa...

Hittat boende i Kalmar ännu eller behöver du logi här? Hojta i så fall.

Tom sa...

Tack Maria! Vad snällt! Ska kolla upp boendefrågan. Nybro ligger ju bara ett stenkast ifrån. :)

Anonym sa...

Härligt att du är på G! /Caroline

Stefan Lindbäck sa...

Jadu, ännu ett bevis på att man inte kan träna sig till att bli bra om man inte var grundsnabb från början. Du har hållt upp träningen jättelänge och kör redan på effekter som jag personligen knappt kommer upp i och då väger jag mer än dig förmodligen, och då har jag tränat vecka ut och vecka in. Fuskigt :-)